Sztori (bullterrier)

 2008.12.12. 13:05

Idén nyáron meghalt a 17 éves bullterrierünk.
Szerettünk volna egy bullt,kor-nem teljesen mindegy.Mivel nem volt sok tízezer
forintom egyszerre,és a fajtamentők nem tudtak akkor megfelelő kutyát
ajánlani,nézegettem a neten olyan kutyát,akit számomra elfogadható áron
megvehetnék,és társunk lenne a következő tizenvalahány évre.Meglepve figyeltem fel az egyik legnagyobb árverési oldalon egy aukcióra,ahol
bullterrier kiskutyát kínáltak,a licit 8000 forintnál tartott.Végül én nyertem meg
az ebet 12000 forintért,aki a leírás szerint 12 hetes szuka(sebaj,majd
ivartalanítjuk,gond egy szál se!).Felhívtam a hirdetőt,aki mondta,hogy F. megyében lakik,de mivel nincs autónk,lehozza
a megyeszékhelyig a kutyákat,menjünk le vonattal,ott majd kiválasztjuk azt a
kicsit,akit el szeretnénk hozni.Másnap párommal le is utaztunk,ott is volt az úriember a kiskutyákkal,ki is
választottunk egy kis csíkos csajt.Az üzlet megköttetett,a kiskutya édes,mi boldogok
voltunk.Kérdeztem,mit evett a kicsi.Válasz:felnőttnek való(!!!!)Chappy tápot és
konyhai maradékot.Oltások?Kaptunk egy olyan oltási könyvet,amibe 1 darab parvooltás volt
bepecsételve,kutya adatairól semmi.Nem stimmelt a dátum sem:ha ezt az oltást a kutya
valóban megkapta,akkor kb.5 napos volt az oltás időpontjában...sebaj,hazaértünk,rögtön irány a kicsivel sokat megért állatorvosunk.Megvizsgálta a
kicsit,adott neki féreghajtót és azt mondta,3 nap múlva vigyük vissza és Ő beadja az
első oltást,addig megnyugszik a kicsi a környezetváltozás miatt.E-mailben megkérdeztem az eladót,valójában mennyi idős az
eb.Válasz:visszaszámolta(!!!)és március 22-én születtek.Szüleiről annyi infot
kaptam,hogy apa egy fehér,fülfoltos kan,anya egy csíkos szuka.Hazaérve a kutya az első ürítésnél iszonyú mennyiségű,kétféle(orsó és fonalféreg,ha
jól értettem)ürített.Nem vittük utcára,és a cipőt is levette mindenki,mikor a lakásba jött,nehogy
behozzunk valami fertőzést.Elkezdtük az oltási programot,kicsi eszegetett,játszott,működött,ahogy egy
babakutyának kell.Vagy 4 napig...Ekkor véres volt a széklete.Taxi,állatklinika,alapos vizsgálat.Parvogyanú,laza
szívbaj részünkről,kiskutya kórházban maradt napokig kivizsgáláson.Közben e-mail a
tenyésztőnek,értesítettem a történtekről már csak azért is,hogy féregtelenítse a
többi kutyáját.Válasz:köszöni a figyelmeztetést,nem érti,a többi nem férges,soha nem
is volt,mind egészséges.Kiderült,hogy nem parvo,hanem a bélférgesség miatt volt a véres széklet,amely
férgeket a többszöri tablettás féreghajtó nem tudott kihajtani eddig,a klinikán
adtak a kicsinek valamit.A férgek kipusztultak,de a kicsi emésztőrendszere
tönkrement,többet ürített mennyiségben,mint amennyi ételt megevett,még most,7
hónaposan is rosszul eszik és emészt,a legjobb ételt is.Közben az egyik fórumon volt egy nyilvános vitánk a "tenyésztővel",leírtam a
történteket,a kamu oltást és a többit.Véleménye szerint évente sok kutyát ad el,de
most beállt a piac(!!!!)saját szavait idézve,ezért adott el ilyen jó kutyát árverési
oldalon ennyiért,de nálunk rossz helyre került,sajnálja,hogy nekünk adta el,mi
reklamáltunk először.Ő persze szuper körülmények között tartja a kutyáit,de valami
szemét többször feljelentette az állatvédőknél,kijött a hatósági állatorvos és midig
mindent rendben talált....A kiskutya közben elkezdett köhögni,nagyon csúnyán.Újra
állatklinika,röntgen,ultrahang,öröklött légcsőszükület,bullterriernél nem ritka az
orvos szerint,1 éves korára kinövi,addig nem terhelhető.Az igazsághoz tartozik,hogy
erről soha nem a tenyésztő tehet,orvos szerint előfordul mestertenyészetben és
keverék kutyánál is.Itt tartunk most,eb 7 hónapos múlt.Sok hasonló történetet hallottam eddig,de úgy voltam vele,hogy hiszem is,nem is.Az
előző bullom kutyaviadalosoktól lett mentve,mint selejt kutya,boldogan élt velünk 17
éves koráig.Most megtörtént velünk is.Sokan mondják,adjuk vissza,de nincs a világnak olyan
kincse,amiért csöpp csíkos csajtól megválnék.Ő nem tehet az egészről,imádjuk,soha
nem tenném meg vele,hogy a lakásból,szeretetből visszadobjam egy kennelbe a
szaporítóhoz,ahol szeretet nélkül tengődne és szülhetné a beteg kölyköket.

A bejegyzés trackback címe:

https://olcsokutya.blog.hu/api/trackback/id/tr55818904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása